Het belang van een goed bureau op kantoor 

Een goede kantoorinrichting in Drenthe is van cruciaal belang voor zowel de productiviteit als de gezondheid van werknemers. Het kiezen van het juiste bureau kan de werkhouding verbeteren en het risico op letsel verminderen, terwijl het ook een positieve invloed kan hebben op de algehele sfeer op de werkplek. Niet geheel onbelangrijk dus. Wil je weten wanneer we kunnen spreken van een goed bureau? Lees dan snel verder. 

Niet te hoog en niet te laag

Een belangrijk aspect van een goed bureau is de hoogte. Een bureau dat te hoog of te laag is kan leiden tot ongemak en zelfs blessures. Het ideale bureau is verstelbaar, zodat werknemers het kunnen aanpassen aan hun eigen lengte en houding. Een zit sta bureau helpt je om een statische houding te onderbreken. Voorkomen is immers beter dan genezen! Het moet ook voldoende ruimte bieden om comfortabel te kunnen werken en apparatuur zoals computers, telefoons en printers te kunnen plaatsen.

Iedereen weet tegenwoordig wel dat te lang stilzitten niet goed is en zelfs schadelijk kan zijn voor de gezondheid. Om dit tegen te gaan kun je ook een bureaufiets aanschaffen. 

Alles ergonomisch 

Een ergonomisch bureau is ontworpen om de belasting op het lichaam te verminderen en de werkhouding te optimaliseren. Dit kan helpen bij het voorkomen van aandoeningen zoals rugpijn, nekpijn en RSI. Een ergonomisch bureau moet een verstelbare hoogte hebben, een ergonomische stoel en een polssteun. Stel de hoogte van het bureau in zodat je met afhangende schouders je ellebogen op het bureau kunt laten rusten. Het werkblad moet minimaal 120 cm breed zijn en voldoende diep om de juiste kijkafstand bij de gebruikte maat beeldscherm te realiseren.

Betere productiviteit 

Het is belangrijk om te investeren in goede bureaus voor werknemers, omdat het uiteindelijk kan leiden tot een hogere productiviteit en minder verzuim als gevolg van letsel of ziekte. Werknemers die comfortabel werken en geen last hebben van pijn of ongemak zijn beter in staat om hun werk te doen en presteren beter.

Een goed bureau biedt voldoende ruimte om apparatuur en documenten op te bergen en te organiseren, waardoor werknemers sneller en efficiënter kunnen werken. Hierdoor hebben ze alles bij de hand wat ze nodig hebben om hun werk te doen, zonder te hoeven zoeken naar spullen. Voldoen de bureau’s op kantoor aan deze tips? Dit alles kan bijdragen aan hogere productiviteit op de werkplek.